fbpx

Информации за Кризната состојба

Објавено на: 26.11.2020 | 12:11
blank

Основни информации

Владата на Република Северна Македонија на 23-та седница одржана на 20.11.2020 година, донесе Одлука за постоење на кризна состојба на територијата на Република Северна Македонија во траење од 30 дена, заради заштита на јавното здравје во услови на постоење на пандемија прогласена од Светската здравствена организација од заразната болест КОВИД-19 предизвикана од вирусот САРС-КоВ-2 и заради спречување од негово ширење во зголемен обем со што се загрозува безбедноста на здравјето на населението.

Прочитајте повеќе за одлуката за постоење на кризна состојба, донесена на 23-та седница на Владата, тука.


Зошто и како се прогласува кризната состојба?

Кризна состојба се прогласува заради справување со кризна состојба која претставува ризик по добрата, здравјето и животите на луѓето и животните или опасност по безбедноста на Републиката или на нејзин дел.
Владата, донесува одлука за употреба на ресурсите на органите на државната управа, органите на општините и на Градот Скопје, како и за управување со нив во случај на кризна состојба.

Во случај на кризна состојба можат да се употребат и ресурсите на јавните претпријатија, установи и служби, како и на трговските друштва кои се од посебно значење за работа во кризна состојба, во согласност со закон.

По предлог на Владата, за учество на дел од Армијата во справувањето со кризна состојба одлучува претседателот. Силите за заштита и спасување формирани во согласност со Законот за заштита и спасување во кризна состојба учествуваат во отстранување на последиците од истата.

Прогласувањето на кризна состојба е предвидено со Законот за управување со кризи, кој е понизок правен акт од Уставот. Нашиот Устав познава прогласување вонредна и воена состојба, но не и кризна.

Во согласност со Законот за управување со кризи, кризната состојба не може да трае подолго од 30 дена. Доколку постои потреба од подолг период, тогаш Собранието мора да го одобри тоа или ако не се продолжи рокот на кризната состојба, тогаш се преминува на прогласување вонредна состојба.


Која е разликата помеѓу кризната состојба и вонредната состојба?

Разликите помеѓу прогласување на кризна и вонредна состојба се следните:

  • При прогласување на кризна состојба, Центарот за управување со кризи е надлежен орган кој треба да постапува во согласност со законот. При прогласување на вонредна состојба, Владата е надлежен орган кој треба да постапува во согласност со Уставот и закон.
  • Клучната разлика помеѓу прогласување на вонредна или кризна состојба е во ефикасноста на мерките кои може да се преземат со цел превенција и заштита, како и санација на последиците кои ќе ги предизвика коронавирусот. 

Кои се разликите помеѓу Кризниот штаб и Управувачкиот комитет?

При Центарот за управување со кризи се формира Главен штаб, како оперативно-стручно тело кое раководи со активностите за превенција и справување со кризни состојби.

Главниот штаб го сочинуваат претставници од учесниците во Управувачкиот комитет. Членови на штабот се и раководителот на итната медицинска помош во Скопје, директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, претставници на Армијата, Агенцијата за разузнавање и Дирекцијата за безбедност на класифицирани информации. Со Главниот штаб раководи директорот на Центарот.

Управувачкиот комитет е тело на Владата за координација и управување со системот за управување со кризи. Управувачкиот комитет го сочинуваат министрите:

  • за внатрешни работи,
  • здравство,
  • транспорт и врски,
  • одбрана,
  • надворешни работи и
  • раководителот на Групата за процена.

Доколку составот на Управувачкиот комитет не ја одразува соодветната и правична застапеност на заедниците, составот на управувачкиот комитет се дополнува и со други членови на Владата. Во зависност од кризната состојба, по потреба, во работата на Управувачкиот комитет можат да се вклучат и други функционери кои раководат со органите на државната управа.

Во работата на Управувачкиот комитет учествува и еден претставник од Комисијата за одбрана и безбедност на Собранието на Република Северна Македонија од редот на членовите на Комисијата од најголемата политичка партија во опозиција и еден претставник од Кабинетот на претседателот на Република Северна Македонија.


Какви надлежности има Центарот за управување со кризи?

Центарот за управување со кризи, ги врши работите што се однесуваат на:

    • Oбезбедување континуитет во меѓуресорската и меѓународната соработка, консултации и координација во управувањето со кризи;
    • Изработување и ажурирање на единствена процена на ризиците и опасностите по безбедноста на Републиката и предлагање мерки и
    • Активности за разрешување на кризна состојба и врши и други работи утврдени со закон.

Центарот е носител на вкупната поддршка (стручна, озганизациона, административна и друга) на Управувачкиот комитет и Групата за процена.

Последна прес-конференција

Заев – Филипче: Празнувај одговорно, да го чуваме здравјето додека ја чекаме вакцината против КОВИД-19

Заев – Филипче: Празнувај одговорно, да го чуваме здравјето додека ја чекаме вакцината против КОВИД-19

„Владата на денешната седница донесе одлука да ги прифати препораките на Комисијата за заразни болести за нов пакет мерки и препораки, за период од 18 декември до 20 јануари, со цел да се избегне зголемување на бројот на заболени од КОВИД-19 во претстојниот период на...

Последна седница

Од 40-та седница на Владата: Одлука за превентивни препораки, времени мерки, наредени мерки, наменски протоколи планови и алгоритми за постапување за заштита на здравјето на населението од заразната болест COVID-19 предизвикана од вирусот SARS-CoV-2, случаите и временски период на нивна примена

Преземете ја одлуката за превентивни препораки, времени мерки, наредени мерки, наменски протоколи планови и алгоритми за постапување за заштита на здравјето на населението од заразната болест COVID-19 предизвикана од вирусот SARS-CoV-2, случаите и временски период на...

w

Како се шири вирусот?

Како да се заштитам?

Преземете ја „Koronavirus MK“ апликацијата и добивајте ги сите последни информации и известувања директно на вашиот мобилен телефон или таблет. 

Get it on Google Play

blank

Останати вести

Денеска се регистрирани 347 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 90471 – Оздравени се 378 пациенти – починати се 11 лицa

Денеска се регистрирани 347 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 90471 – Оздравени се 378 пациенти – починати се 11 лицa

Министерството за здравство информира дека во последните 24 часа се направени 2013 тестирања, а регистрирани се 347 нови случаи на КОВИД-19 во: Скопје-179, Куманово-24, Тетово-14, Прилеп-5, Гостивар-8, Штип-13, Битола-1, Велес-11, Охрид-18, Струмица-7, Кавадарци-13,...

Денеска се регистрирани 307 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 90124, oздравени се 658 пациенти – починати се 14 лицa

Денеска се регистрирани 307 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 90124, oздравени се 658 пациенти – починати се 14 лицa

Министерството за здравство информира дека во последните 24 часа се направени 1854 тестирања, а регистрирани се 307 нови случаи на КОВИД-19 во: Скопје-137, Куманово-17, Тетово-13, Прилеп-13, Гостивар-10, Штип-4, Битола-7, Велес-15, Охрид-10, Струмица-9, Кавадарци-10,...

Денеска се регистрирани 356 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 89817, оздравени се 587 пациенти – починати се 15 лицa

Денеска се регистрирани 356 нови случаи на КОВИД-19 – вкупната бројка на дијагностицирани е 89817, оздравени се 587 пациенти – починати се 15 лицa

Министерството за здравство информира дека во последните 24 часа се направени 1906 тестирања, а регистрирани се 356 нови случаи на КОВИД-19 во: Скопје-171, Куманово-12, Тетово-19, Прилеп-15, Гостивар-6, Штип-7, Битола-4, Велес-10, Охрид-20, Струмица-8, Кавадарци-19,...